Chocolate chip cookies

Chocolae chip cookies


I n g r e d i e n s e r
250 250 g mjukt smör
0.5 0.5 tsk salt
1 1 dl strösocker
1.5 1.5 dl farinsocker
1 1 tsk vaniljsocker
2 2 tsk malen kanel
1 1 st ägg
4.5 4.5 dl siktat vetemjöl
0.5 0.5 tsk bikarbonat
150 150 g mörk kvalitetschoklad, 70 %


Gör så här

1. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Vispa smör, salt, strösocker, farinsocker, vaniljsocker och kanel krämigt. Tillsätt ägg och vispa lite till.

3. Rör ner vetemjöl med bikarbonat och forma till en deg, tillsätt grovhackad choklad.

4. Forma degen till en rulle, plasta in och låt den vila i kylen någon timme.

5. Forma 12 bollar av degen och lägg dem på plåtar med bakplåtspapper.

6. Grädda kakorna gyllene 12-15 minuter.



Mm , godmorgpn liksom.
Flög upp ur sängen när jag insåg att jag mobilen dött undernatten och att alarmet inte väckt mig.
Solen som stod hög på himlen påminnde mig om att det nog var på tiden att gå upp.
Eftersom jag lovat att vara inne tills Fredrik skulle iväg till klubbstugan, och jag skulle ta hand om Vilma.
Kommer in, och klockan på köksväggen säger 07.35
Luugnt . mahah, men jag hade i allafall sovit klart.

Så nu ska jag lägga mig och läsa lite. Sen så blir det en förmiddagspromenad.
Så eftersom morsan är i Stockholm och jag och Vilma är själv hemma så ska vi  nog få dessa delikata kokorna ur ugnen idag.
Hoppas också på att få träffa Tobias i dag med. Men dock är han kanske inte fullt frisk och pigg för det än.

Ha en ännu en underbar dag.


TAKE CARE


jonnaandersson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0