Sälenfjällen



Allt för höga förhoppningar hade jag inte på vädret för helgen.
Men att vakna och blicka upp på fjället som var täckt med sol och blå himmel, varje morgon uppskattades då ännu mer.
Förmiddagarna i backarna, Obeskrivligt underbart
Men en trött och hungrig Vilma med kort stubin som tillsist gjorde vurpa på vurpa kunde vi snart inte låta bli att skratta åt. Tur att jag och Filippa är så bra och sansade systrar , humhum

När gubbarna tog ton mot kvällarna, höga (falska?) röster, dåliga låtar, snackade Värmländska och Finland-svenska kände jag för att krypa ur skinnet emellanåt..

På lördagkvällen hängde jag med Adrian, som kom upp och åkte med oss över dagen, för att lyssna på Takida på Högfjället. I och med att vi inte hade hela kvällen på oss och det var 150 kr i inträde så vandrade vi runt hotellet i solskenet, la upp listiga planer på hur vi billigare skulle kunna ta oss in. Men vi insåg snart att vi inte skulle kunna bryta oss in hos gästerna och för takvägen var vi tvunga att klubba ner vakten.
Vi gav upp och klättrade upp på ett extremt vingligt staket där vi nästan såg och hörde bra!

Åkte tillbaka till tandådalen där det var hockey på TV. Har inte riktigt hajjat det där än men jag har i allafall sett Djurgården- HV71 minst 4 gånger tidigare i veckan .. hum.. ?  men lika glad för det är jag
Men nu skulle det i allafall vara avgjort ? haha  .. jag är insatt och engagerad  !











Hela tiden, allting hade sina minnen från förra året!
De här sköningarna fick oss då, förra året, att ligga bubbelvikta och tårarna sprutade på oss alla tre
remember ? :')






Helt nice helg ! Fam. Röyttä är bland de härligaste som finns.
Jag tycker det är bra att de inte flyttar.
Vansbro behöver den där sorten
höhö

Jag räknar ner tiden ..
snart bara 9 månader kvar ! ( .. nej, jag är inte med barn. - jag bli 18! )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0