Off to Sandviken!



Vaknar ännu en dag när solens strålar skiner in genom fönstret.
Ingen kan ha missat de underbara vädret som klassar sommarvärmen så.

Igår gjorde jag nått jag aldrig trodde jag skulle göra "frivillig" någonsin. - Jag prioriterade matte B framför träning!
Aa, jag vet. Det låter helt galet, första dagen på påsklovet dessutom!
Men jag insåg att jag var så illa tvungen om jag ska fixa det ..
Så jag tog böckerna under armen och åkte till Järna där min svåger så snällt tog sig ann mig.

Efter många om och men så lyckades han faktiskt få min intresserad och jag förstod vad han pratade om. Han lärde mig lite knep och jag hängde med hur bra som helst, som gjorde det hela roligare. (Fast när jag sen skulle göra det själv utan hans hjälp så  .. jaa, precis) Men det känns lättare just med den delen. Det jobbiga är att jag måste kunna i princip hela kursen till nationella, och tidigare prov jag lagt bakom mig a long time ago.




Nu ska jag slänga upp håret i en hästsvans, kanske koka mig en hirsmannagrynsgöt, gå ner till banken och sedan till apoteket för att hämta ut "medicin" mot denna förbaskade allergi som så tidigt kommit över mig nu. Sen tar jag mitt pick och pack och åker ner till Sandviken. Japp, jag och brorsan bilar ner till Sandviken, ensamma. Bara jag och han ner till vårat Sandviken.  ... på tal om min bror, honom måste jag ju hinna ruska liv i också!

TAKE CARE


/jons jonna frida elisabeth andersson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0