Här kommer Kungen av ingenting alls


Usch. Har just slängt, och då menar jag slängt, i mig nudlar och ett par nuggets. Varför gjorde jag det? Det var ju inge bra. Minns att första tuggan var god, aa .. sen minns jag inge mer. Det var bara slut och jag har ont i magen ..

Ska göra ett ryck och sopa ihop allt som ligger på golvet, diska och sortera lite papper och fakturor så maten får åla sig ner bland tarmarna i magen och ge mig energi för en springtur sen.
Ska skära upp min honungs-melon och skölja vindruvorna. Det får blir belöningen efteråt. Ta Elephanten och krypa upp i soffan framför en film. 


 


Jag har en skön sista vecka på jobbet. Även om de mest bara är den äldre generationen som kommer med sina uttagslappar och vill ha sin pension, eller kolla på transaktionerna för tre månader tillbaka så står de inte med tummen på ringklockan och näsorna tryckta mot glasdörren när vi öppnar klockan tio. Och det är skönt!

Efter jobbet gick jag hem till morsan och smittades av hennes trött het där hon låg i sängen och tog en powernap, så jag tippade raklång ner i Vilmas säng och sov 20 min jag också. Skrev sedan ut min FLYGBILJETT och följde med killarna ut på byn.




TAKE CARE !

/ Jonna andersson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0