Plockar vuxenpoäng






Vaknade tidigt, öppnade balkongdörren och låg och snosade till MTV's skönamusikvideo till klockan 9 innan jag klädde mig för att klippa gräsmattan, som jag så fint planerat in att jag skulle hinna med på förmiddan. Vad som inte ingått i mina beräkningar var att det skulle vara så blött i gräset så att det inte skulle gå.
Blev en powerwalk runt Saltvik  innan jag mötte Mickiz vid bussen, gick hem och gjorde caffe latte och öppnade min fina ask med makroner.

Lämnade Mickiz vidare till nästa buss och gick hem till brorsan som låg i morsans säng med en kattunge på magen. En liten borttappad (?) söthög, eller upphittad, kanske jag ska säga som de (Jocke & Josef) nu ska försöka hitta en ägare till.



Gick till konsum och handlade, toalettpapper, diskmedel och mjölk. Och där plockade jag dagens första vuxenpoäng!
Lagade mig en lunch som passade mig perfekt med champinjoner, lök, halloumi, fetaost och sallad.

Mitt i maten plingar det på dörren och två små fina pojkar med rådjursögon står utanför dörren med varsin kasse i handen och frågar om jag vill köpa jultidningar. Fick nästan en klump i halsen och tårar i ögonen. Det var inte länge sedan man själv gick och sålde dessa tidningar som en tok runt hela byn, och kommun till och med.
Bjöd in dem och hittade en bok av Camilla Läckberg, som jag tidigare läst flera böcker av, och en kalender med "årets snyggaste killar", den kommer att göra sig fint bredvid tobias stora kalender med nakna brudar i köket. hea hea hea ..


O
ch de måste vara de mest värda vuxenpoäng man kan få, att köpa jultidningar av små pojkar. Jäklar vad vuxen jag känner mig.





Nu ska jag diska (plockar på) och sedan göra mig i ordning för att träffa en person som jag saknat ihjäl mig efter, och som nyss kommit hem till Sverige. Ska hänga med Sara hela eftermiddan och köra möbler till hennes lägenhet i Leksand och för att sedan kanske kanske åka VATTENSKIDOR. - damn så länge sedan och så jävla roligt !!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0