Redo för 70- års kalas


När jag äntligen fick komma hem från jobbet packade jag väskan och damsög golvet, Halkade på spikmattan men landade i sängen, sov en halvtimmer och plockde sedan upp Jocke i bilen och tog två varv runt byn för att hämta det vi glömde. Men sen var vi påväg.
Vindrutetorkarnas armar satt på högsta spinn och jocke fifflade med den skrapande radion. Det var en rolig resa.

Ett tag måste jag ha tappat koncentrationen, eller inte varit nog uppmärksam när vägen helt plötsligt svängde av och skyltarna talade om att vi var påväg mot rättvik. Men så snart vi såg Mc'Donalds kunde vi sänga av och köra genom falun en gång till och sedan följa skyltarna mot Gävle..

Farbror min stog i dörren när vi kom och farfar vid spisen och lagade det som farfar är så bra på. 'Farfarsspecialmat' , som han själv kallar det.






Alla utom Jocke har nu vaknat för dagen. (Fattar inte hur han fortfarande kan sova med det liv som mina småkusiner för utanför dörren?)
Nu ska jag slänga mig i duschen, baka tårta och göra mig i ordning för kalas. Och huses ska fyllas med en massa människor!



TAKE CARE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0