Today I celebrate sundays


Inget alarm ställt och heller ingen tid att passa
Sovit som en stock och slog upp ögonen och kände att jag sovit klart. 

Nu sitter jag och tuggar i mig en mycket snedskuren brödbit, av det vitaste slag ni kan tänka er, ett glas O'boy
jädrans va mummsigt!

Kanske låter det osanolikt att jag efter gårdagen, som bara spenderades framför TV, bara ville avsluta kvällen med en stor popcorn-skål framför en film. Och det var vad jag var inställd på till kl 21.30 också

Men det tog en enorm vändning, en extrem u-sväng

Tobias blev chaffis till Falun
och jag ringde sen Emma, borstade igenom håret och drog på mig min enkla men fina nya top från Zara i Paris
Ringde min kusin som så snällt fick skjutsa mig tiill Äppelbo Världshus där det var musik och dans och öl


Lite ångest hade jag innan jag gick in med tanke på att jag inte hade några pengar (Men när jag sen kom på att tobias fortfarande har kvar halva kartongen med nudlar i skafferiet, och  jag har fylla frusen med nybakta pizzabullar så insåg jag att vi lätt klarar oss till den 25)






Och det blev en sån jäkla super-rolig och trevlig kväll! Inträdet var allt jag behövde betala
Kom inte ens ända fram till bardisken innan jag stod med en öl i vardera hand


Blev dessutom uppbjuden (& det är inte ofta nu för tiden?) Och fick dansa bugg med två killar jag aldrig skulle ha gissat kunnat ett steg över huvudtaget, egentligen. Fy sjutton va roligt det var
Nu ska jag ut och få mig lite luft innan jag slänger mig i duschen och åker mot Järna för att titta på fotboll och min keeper och sedan få bli sminkad av en make-up-artist och en mysig söndagkväll på storbyn
TAKE CARE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0