Bagge eller Rybak ?


Hade jag varit 40 skulle jag förälskat mig i Anders Bagge framför Tv rutan..
Eller 25, då skulle jag förmodligen köra runt i Norge och spana på Alexander Rybak
aa.. om det inte vore för att jag snart är 18 och redan har den enda som jag vill, alltså.







Han talar i fel tepmus. Jag vet inte om han är medveten om det eller om han bara inte kan, eller vill ställa om.
Jag känner igen mig själv. Jag gjorde lika jag också, och kanske gör än idag. Rätta aldig någon då!


"Jag och farmor brukar alltid göra"  .. "farmor hon gör alltid såhär"  .. "farmor älskar de här blommarna" ..

"Pappa brukar"  .. "vi ska åka till pappa" .. "Pappa säger alltid" ..


Det är en sån sjuk känsla. Ni förstår inte
Det har alltid varit jag och farmor som handlar, no matter what.
Känns bara ovant på nått vis att farfar håller i korgen på ICA.

Nu är han i Borlänge och hämtar Jocke. Jag slog av TV:n och bara tittade
'tystnaden var öronbedövande'  , ture words
Tre gånger ropade jag högt på farmor. Svaret tillbaka var insikten i verkligen.
Fast tårarna bara rinner värker det i hela kroppen



Du spred glädje och lycka
du lyste vår stig
älskade farmor
Vila i frid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0