Simmarhelg

Vilken helg, vilken grej! (Åh, shit bacon! Jag trodde det skulle rimma.)

Efter en intensiv dag på jobbet i fredags så såg jag ändå inte fram emot helgen. 
Tack och lov är det bara Vansbrosimmning en gång om året.
Kanske är det för att den nu är över som jag vågar säga att den ändå har varit så jäkla great!
Emma kom på fredag eftermiddag, gjorde tacos kollade på film och gjorde snygga dans-moves framför webcam:en, spelade hög musik och låtsades ha världens dunka-dunka-party
Men sen var det slut på det roliga. Fick dra på mig stövlarna, arbetarhandskar och knata ner till P(B)lasket och plocka skräp till 03. Men den var det komma hem, krypa ner blöt och kall i sängen. 

Lördagens arbetspass var långt i från det jobbigaste jag hade. Men det skulle kunna ha varit det tråkigaste om det inte vore för att det var en lastbil. Till sammans med en människa jag aldrig sett tidigare i hela mitt liv delade jag ut drickaplattor till sektionerna (och glömde strecha så muskelvärken sitter i än idag!)
Höggravid, sa inte ett ord utan bara satt och knappade på sin Iphone och skrattade för sig själv, medan jag låg på lastbildflaket, höll i kontrollen med knapparna och åkte upp och ner. roligt som fan!
Sen insåg jag hur taggad jag var att gå ut på simmardansen på flottaren till kvällen. Och inte minst förtjänade det. 
Och det var det bästa på helga kvällen. Så underbart rolig kvällen, från början till slut, helt klart!
snygging!





Från vänster: Emma, Emma, Jonna, Jonna.

Åter igen en toppen kväll! Sjukt kul! En sån man kan komma ihåg och titta tillbaka på, och skratta.
Klev upp klockan 9 och stod sedan i målet för att dela ut medaljer till simmarna i 5 timmar och spenderade sedan resten av eftermiddan och kvällen med min moster och min morbor, familjen och ett härligt gäng med grillning, pilkastning och gitarrspel till kl. 23
'

Helt underbar helg och jag har bara umgåts med människor jag tycker om och haft någonting att göra hela tiden. Det tycker jag om. Det här var ingen bortkastad helg, trots att jag ville att den skulle vara över på fredan, helt klart!
you better take care

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0