Hur det är att jobba på bank, som nybörjare ..



Det snurrar i mitt huvud. Hjärnan är som en ända sörja. Hur lätt är det att tänka med den när den bara rinner omkring där inne och skvalpar mot kraniet. Nog för att jag alltid tagit och tar mina jobba på stor allvar, men detta är det allvarligaste av allvarligaste. Det är inte bara mig själv jag måste hålla ordning på längre.

I går stod jag i allafall i kassan och klickade och donade själv. Jag vill bara kunna allting på en gång, helst. Men banne mig det är roligt också. Jag har så hjälpsamma och snälla arbetskamrater. "Lättförståliga" om ni hajjar vad jag menar ;)  hea hea ...       ni fatta inte?  nehej

Nycklar hit, nycklar dig, knappar här knappar där. Plusgiro, bankgiro, OCR-nummer, kortnummer och personnummer, + - 0 , kafferast, räkningar, inbetalningar, uttag och sedlar. Det är tur att jag lärt mig betala mina räkningar själv att jag har någon koll på vilka siffror som är vilka.

Men jag sa väl att det är roligt också? :)



Nu ska jag kliva upp ur sängen. Koka en kopp te och dra på mig ett par plagg. Sen hoppas jag att det blir en vända till Uppsälje för lite avkoppling till eftermiddan. Om inte Amanda kräver att leka nå väldigt avancerade lekar förstårs.



TAKE CARE!

Kameran sitter på laddning. Så snart expolderar det här. Närmare bestämt ikväll vill jag tro!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0