Midsommar


Jag skulle bli uppriktigt besviken om det inte regnade på midsommar. För det är allt vad en Svenska midsommar innebär, isn't it?   no I'm totaly kidding

Det var sängmys länge på morgonen och långt in på förmiddan innan vi kom till skott och ringde till uppsälje och hörde om vi fick göra dem sällskap.
Hoppade i duschen, lockade håret och tog med prästkrage-buketten som jag plockat kvällen innan och åkte till Uppsälje och myste i midsommar vädret, fick glödstekt sill, tyta och potatis. Fina grejjer! (påtal om "grejjer" så såg det fruktansvärt roligt ut. Stavas det ens så?)

S
en gjorde Madde mig sällskap ute i skogen och vi plockade varsin björklöv-bukett och placerade oss sedan på trappen och band varsin krans.

Kaffe och tårta på maten och magen var så hårt att jag knappt kunde andas. Sen drog vi på oss jackorna, och jag mina nya fina träskor, och åkte till leksand och åkte karusell för hela slanten. Eller för Stefans slantar var det.
Det var en alldeles lagom kväll, så skönt!













Medan tobias gått till skinnar har jag laddat upp lite biler på facebook och ringt Titti.¨Nu hoppar jag i duschen och ska sedan köra mot Mora och försöka leta mig fram till huset där Titti är, och hämta hem henne. Min älskade moster



TAKE CARE!

Kommentarer
Postat av: madde

Men vackert ;-)

2011-06-25 @ 14:44:58
URL: http://madddeandersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0