This is life

Vilket underbart liv jag lever! Jag önskar mig inget bättre.

Jag har ett toppen jobb, fina vänner, en underbar familj och men älskade pojkvänn.

Igår åkte jag och morbror till mormor för att hjälpa henne bli av med lite mat sedan 70-års kalaset, som överfyllde hennes kylskåp. Följde med Kezban hem och röker vattenpipa på balkongen i kvällssolen och kramade ut den sista njutningen med promenad på byn och filosofi på bryggan vid den stilla älven.
'
Och efter dagens arbetspass är jag helt tom i huvet, ännu en dag och sörjan bara flyter omkring där inne. Det minsann ett under att kassan slutar  på noll vid kassa avstämmningen varje dag, än så länge.
Så hoppade jag upp på cykel, slet av mig tröjan och trampade iväg i bikinin mot uppsälje för att plocka upp Svärmor och vidare till Järna och Hulån och titta på fotboll, vilken underbar dag. Jag är stolt över killen som står i mål, han är så snygg och fin när han gör sitt bästa och kämpar där.
Tappade korken på min vattenflaska och vänder för att hämta den. Men där ligger den redan platt som en pannkaka på vägen. Och vad är oddsen för det egentligen? aa, ganska höga antar jag, eftersom det var min kork ..
Avslutade kvällen med en fika i fårhuscaféet innan vi trampade vidare hem igen.
Nu ska jag hoppa i duschen och vänta på att min kärlek ska komma hem, packa ihop sina saker och ... dra igen. Vidare till Peace&love med Fredrik. Såå himla underbart, för dem.
Jag älskar peace&love. jag älskar det. Nästa år återupptar jag den bästa påbörjade sommar-traditionen jag har! (.. och ser till att ha ledigt från jobbet då)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0