Mörbultad


Jag är mörbultad. Jag har varit hård mot den i helgen, min kropp.
Halsen, magen, rumpan, låren, vaderna, fram på smalbenen, fötterna, bröstet, biceps, triceps, stortånaglarna, ryggmuskeln från axlrna ner till bäckenet.
Om det ens går så har jag till och med träningsvärk i muskelfästerna.

Nej, allt kan inte vara tränings verk. Jag är mörbultat och kanske utmattad också. Jag tror öronen är de som lyckligtvis klarat sig från någon form att ömhet.

Jobb fredag, jobb och dubbelt träningspass på lördagen och match på söndag. Där jag dessutom var markerad av en, med ett lite finare ord, mycket stabil kvinna som med en lite puff i ryggen fick mig att flyga som en vante på plan.


Men jag gillar det. Det är skönt att känna att man lever!



Nu håller jag på och tvättat i godan rov. Planerar inför två dagar ute i regnskogen. Det ska faktiskt bli mysigt.
Sen packar jag upp och packar om på onsdag för att slänga in väskan och brorsan i skuffen och dra till sandviken till fredag.  Så skönt, så underbart skönt!
Så hoppas och önskar jag att tobias kommer upp på torsdag eller fredag också så vi kan ta en vända till IKEA på vägen hem.

För på lördag är det ändligen min tur! .. att inte jobba alltså. Sen att det råkar vara Cruising och man måste dricka lite öl och ha fruktansvärt roligt med massa människor och leva livet, det är väl bara ett plus i kanten!



TAKE CARE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0