det VAR han


Nu ska ni få höra, det finaste och skönaste som hänt mig på väldigt länge..

Hade en ganska jäktig dag igår, mycket att komma ihåg. Efter bankmötet var jag så oerhört trött i ögon och huve. Inte slut i kroppen utan bara sovtrött, att man skulle kunna somna ståendes, know the feeling?



Så gick hem för att ta mig en powernap innan jag skulle iväg till jobbet. ställde klockan på 20 min 
Jag hann inte ens lägga mig innan jag började drömma, jag tror att jag somnade i luften på väg ner med huvet på kudden och gick in i en helt annan värld.

 
Vi var hemma hos min gammelmoster, Gunborg. När jag säger Vi menar jag alla mina tremänningar i Dala-Järna som jag alltid var tillsammans med där. Hur vi lekte, affärs och bankkontor. Hur vi pysslade med alla hennes leksakstelefoner, alla kuvert och papper och man lekte vuxen och ansvarsfull.

Därifrån hoppade jag rakt in i nutiden. Till företaget. Vi fixade inför lördagens mässa, med monter, kläder, smycken, sponsring, marknadsföring.. papper hit och papper dit. Och till vilket ansvar man verkligen har idag.
 Men till sist så stod vi där. I den smala korridoren i Lokstallet, vi var så fina. Vi hade funnit fixa allting och vi höll på att ställa allt i ordning ..

Som från ingenstans dyker pappa upp i korridoren. Han kramar mig  och säger; " Jag är så stolt över dig!"

Jag hör inte bara hans ord. Jag känner hans varma andedräkt.
Jag vaknar och tar mig för örat.   - det var han, DET VAR HAN!
15 sekunder senare ringer klockan.

Det VAR han, han var HÄR. Han viskade i mitt öra att han var stolt över mig







Efter jobbet, som dessutom inte var en av de bästa kvällarna, gick jag hem och ballade ur lite.
Tänkte på allt som måste göras, som ska göras och hinnas med. Flippade lite, grät en skvätt och sen blev det bra

men framför allt, så hade jag en oerhörd längtan efter min pappa ..



TAKE CARE!

Kommentarer
Postat av: Vivi

Du skriver så otroligt fint, och jag vet också att din pappa är så stolt över dina framgångar, jag följer dina inlägg då och då Häftigt med er smyckesgrej! Det kommer gå bra för dig Jonna.... skönt att du känner hans närvaro, det gör jag med med min pappa som stod mig väldigt väldigt nära... kram gumman <3

2011-12-02 @ 12:23:48
Postat av: Yohanna

Åh, Jonna...tårarna bara rinner när jag läser det här! Klart att han är stolt över dej <3

KRAM

2011-12-02 @ 13:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0