Fint som snus


Sitter i fotöljen hemma hos morsan tittar på kissen som nog hittat det roligaste man kan leka med. - ett suddigumm.  Nyss kom han med sådan fart och sprang in i väggen så han gjorde en kullerbytta, reste sig upp, tittade frågande på mig som  " Vad hände? "


Nyss anlänt till Vansbro efter helvetes färd från Leksand 7.30 så här på morgonen, när morsan ringer och måste ha bilen om 40 min. Drog på mig jeansen, hejjade på Sara, slog pannan i hatthyllan och brummade iväg efter den långa leksandsvägen. Hastighetsmätaren började gå het, och väl uppe i hundra nitton kilometer/h insåg jag att jag lekte med döden, började se synvillor med älgar överrallt. Tänkte att morsan nog ville ha hem mig levande så släppte gasen och puttrade hem efter hastighetsskyltarna resten av vägen och lyssnade på RIX FM och de hemska tragiska olyckan som hände i Ryssland igår. Skänker dem tankar med en klump i magen och kan nästan inte hålla tillbaka tårarna.



Början min dag med Cayenne Cranning. Kan nästan inte bli bättre. Efter lunch hoppas jag på finbesök av Emma och lite kick off på skolan till kvällen. Fint serru !


TAKE CARE



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0