Ångestsöndag


Skulle nog välja att beskriva den här dagen med "jag har haft bättre".
Den började dåligt, den fortsatte inte mycket bättre men avslutades alldeles lagom.
Steg upp i tid, tog någonting ur skafferit som skulle föreställa frukost, hittade en räkning som ska vara betald i morgon, på 800 kr. Vilket faktiskt är ett litet problem om man är likvid för endast 78 kr på kortet.
Det var den utlösande faktorn.
Gick till jobbet och vantrivdes i tre timmar. Men det var i allafall bara tre. Skulle egentligen gått tillbaka efter modeshowen, men ansåg att de kunde klara sig själva.

Gick alltså på modeshowen i Kulturhuset, som jag redan nämnt två gånger idag nu.
Det fick mig i allafall på bättre humör och andra tankar. Skrattade gott åt både konferencier:erna och de små söta barnmodellerna, satte kaffet i halsen och fick en hostattack olämpligt i tystnaden. Måste ha varit de snygga manliga modellerna i bar överkropp, som orsakade det.

Gick hem och släppte ut mina känslor i sovrummet, i kudden.
Slumrade till och vaknade av en puss på kinden och en röst som frågade om vi inte skulle ha en pizza ikväll. Tackade inte nej.
Nu hoppas jag att Brynäs tar hem den här matchen också! Avslutar med "Svensson svensson .. i nöd och lust" och laddar inför första dagen på de sista månaderna i skolan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0