Mardrömmar

Nu har jag massa trevligt att berätta. 


Inatt har jag haft det svettigt under täcket. Mardrömmar som har förföljt mig och satt obehag i magen.
Vi snackar inga monster som jagar mig med blodiga huggtänder, Oooh, nejnej. Vi snackar någonting mycket värre. 

Ok, sätt er in i känslan .. - En varm sommardag på vallen.  A-laget ställer upp och läktaren är fullsatt. Halvlek och alla rusar till kiosken, Du ställer dig upp för att hänga på strömmen och inser hur du står där i solbrillorna och endast dem, spritt språngande naken. Du knyter ihop dig själv i ett försök att med armar, händer och lår skydda dina privata delar men inser att de inte räcker till.
Upp på läktaren kommer Johan Skinnar och Linus Backman, alltid lika glada, och slår ner sina rumpor på varsin sida av mig. Vet inte än om de insett att jag sitter där naken med mina svarta solglasögon, som jag försöker gömma mig bakom. Hur ska jag ta mig ner?
Tror fortfarande inte att de sett att jag är naken när de frågar om jag ska med ner på Selin's och fira vinsten.
Hur fa-a-n ska jag ta mig ur det här?

Men lyckas tillsist få världens snilleblixt och frågar Skinnar om hans jacka, eftersom jag fryser den heta sommardagen .. Virar den runt mig och har aldrig känt mig så lättad i hela mitt liv. Sen kunde festen börja. 

Om jag var svettig och trött när jag vaknade? hoh !




Tillbaka till verkligheten.

Idag ser jag en blå himmel och solen skiner. Lyckan är total.
Åker även till Stockholm nästa vecka och jag längtar ihjäl mig. Det är med skolan men det kommer bli riktigt nice, speciellt längtar jag till den egna tiden som vi ska ängna på Stan. 
Tänkte ev stanna kvar inpå helgen men min uppmuntrande pojkvän frågade om jag kanske inte skulle försöka att spara lite slantar nu när jag äntligen fått lite. Så jag får nog tänka om lite, antar att han har rätt. 
Dock har jag ett par jeans som jag ska köpa nere på byn. Skitsnygga, 20 % rabatt dessutom. Behöver ett par svarta. Så ska försöka smuggla hem dem och ner i byrån utan att han hinner se.
Det får vara kick-Off:en innan Stockholm. Sjuuhhuuu! 


Nu bjuder morsan på Stor lördagsfrukost hemma hos henne, kan vara det bästa och mysigaste jag vet!


TAKE CARE!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0