Somewhere there is a star that shining


So bright that I can see you smile

And all that I need is one last chance
Just to hear you say goodbye

Sometimes I remember, when you taught me to tie my shoes
One thing I will never forget, is the day
that I lost you



Jag har 1000 andra viktiga saker att tänka på. 
Men hur mycket jag än försöker styra dem är det bara Kejlle i mina tankar. En vän sa till mig en gång; "Om tanken av någon person, som inte är med oss längre, bara plötsligt dyker upp säger de att han är hos dig, finns med dig, är runt dig."

Ofta önskar jag att jag bara fick honom tillbaka, fick veta vart han är, vad de gjort med honom. Det kommer jag aldrig. Aldrig någonsin.
Även om jag VET att han aldrig kommer tillbaka slutar man aldrig att hoppas. Inte när fallet är som för oss. Den är ingen som vet vart han är, det är ingen som kan bevisa att han inte skulle finnas i livet. Det finns inga spår, ingen kropp, ingenting. Han är bara borta.
Ge mig ett skäl att inte hoppas att han en dag dyker upp igen.
När jag tittar på TV tänker jag att han snart syns i rutan, att han kanske blivit en stor huvudroll i en känd film.
När jag går på de trånga gatorna i Stockholm  känner jag hur han bara snart kommer dyka upp framför mig, eller hur jag ser skymten av honom i folkmassan på Sergelstorg.
När jag ligger på soffan i Sandviken känner jag hur jag snart kommer höra honom komma in genom dörren, höra hans steg i trappan och se hur han står i dörröppningen framför oss. 
Eller när jag står i mitt fönster och tittar ut på gatan se hur han svänger av och kommer under gatlampan, under björken och stannar och tittar upp på mig i fönstret. 


Samtidigt vet jag hur de letat i sjöarna, i utloppen och floden. Han är borta, han kommer inte att dyka upp i dörröppningen.
Vi vet en person som VET vart han finns. Vi har hans namn, hans adress. Vi vet vilka hans föräldrar är, polisen vet vem han är. Allt ligger så nära att man nästan kan ta i det. Men han blånekar. Det finns ingenting man kan göra, spelar ingen roll.
Han finns där ute någonstans. Kanske begravd i natuen. usch
min pappa.

Allt vi gjort. Allt han sagt. Åå guuh jag saknar honom så
Jag var liten då. Fortfarande ett barn.
Och allt jag vet idag. Alla sanning och lögner. Allt för vårt bästa
Det händer inget mer nu. Jag väntar bara på att fallet ska läggas ner. Ställas undan i damm och glömmas bort. Utan ett spår, utan någonting över huvudtaget kommer han föralltid att bara vara försvunnen och jag kommer aldrig att få ett avslut. Aldrig någonsin få veta vart han är eller tog vägen. Leva vidare i mina drömmar och mitt hopp som både är en börda och en trygghet.



Jag var liten. Jag visste ingenting. Men mamma bestämde sig för att flytta hem till Dalarna.
Pappa tog tag i mina händer, kom ner på knä framför mig och sa: "En dag Jonna, då kommer jag på en motorcykel till Dalarna och hämtar dig och Jocke."
Jag tror att jag var fyra år då. Kanske fem. Den dagen har jag väntat på, aldrig glömt. 
Kanske hade Han det, men jag skulle ha påminnt honom. 
Den dagen har jag väntat på, ända fram till 20 Juni 2008.





Kommentarer
Postat av: Sara

Vi finns här för dig Jonna och vi älskar dig.

2012-04-23 @ 22:33:52
URL: http://saraohlssson.blogg.se/
Postat av: Maja gustafsson

Älskade vän!

Du vet att jag alltid finns för dig!

<3

2012-04-24 @ 07:48:19
Postat av: katta

en stor kram till dig världens bästa jonna! <3

2012-04-25 @ 18:42:34
Postat av: LINAS CLOSET- bloppisfynda hos mig!

Hej sötan!



Har precis fixat ihop en bloppis, säljer allt bland annat Converse, Lexington, Ralph Lauren, Guldfynd by Kenza.. Säljer även min studentklänning!



Kika gärna in! Och om du inte vill ha reklam från bloppisar så ber jag om ursäkt. Kram! ♥

2012-04-25 @ 19:17:03
URL: http://linascloset.blogg.se/
Postat av: Anna T

Vilket fantastiskt vackert men så sorgligt inlägg :( <3

Hoppas du snart får svar eller om inte, frid.

2012-04-25 @ 21:15:59
URL: http://annatjernstroms.blogg.se/
Postat av: Amanda

Stor kram Jonna!!<3

2012-05-09 @ 13:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0