Söndagmåndag


Ligger i soffan, lyssnar på fotbollen på Tv:n och tittar ut på fjädrarna som Tola så fint dekorerat sin lilla lilla balkong med. Tola är vår granne som bor mitt emot oss på andra sidan gatan. Om ni kört Allégatan upp och slagit ett öga högt upp till höger så kanske ni sett en väldigt stor och mullig man, som fått i sig några pizzor i sina dar,(inget illa menat) stå och tittat ut över Vansbro. Har står det året om, vinter som sommar i sin bruna skinnväst. Han har koll på allt och alla, han är snäll.
Så det är inte till att springa naken ut i vardagsrummet och vifta på stjärten för ofta här.

Vi ska snart ta en vända till Konsum i snöregn-slasket och handla för middag. Och ikväll ska jag göra det jag sa att jag skulle göra igår kväll. Eftersom gårkvällen blev ett 10 timmars arbetspass. Gjorde mig ingenting eftersom jag behövde ta igen mina förlorade timmar, var endå ensam hemma.
Och med även ett pass till idag förtjänar mina ben vila, i soffan, framför tv:n.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0