17 Februari


Igår la jag mig i soffan, kroppen låtsades va tröttare än vad den egentligen var.
Tog mig i kragen och gjorde ett ryck eftersom jag senare skulle ha lite pyjamas-mys hos emmis på storbyn till kvällen.


Skulle göra i ordning maten lagom till eftermiddagen när tobias kom hem. 
Fick för mig att än en gång exprementera lite med maten. Denna gång med makaronerna. 
Ett experiment fördömt att misslyckas, som alltid. Han hade nog kunna dränkt sina i ketchup, värre var det med mig som vägrar äta den sörjan .. Som tur var blev han senare än beräknat. Jag slängde skiten och kokade nya


Nu har vi ännu en vacker dag, för den blinde eller de som skulle ha missat det. 
Höll på att trilla av stolen när termometern i fönstret visade -13,2 grader. 
Så började dagen i ishallen med en skridskolektion, hutter hutter* men ack va roligt det var (- TROTS att jag var påtvningad hjäm...)
Sen höll jag även på att trilla av stolen igen när jag kom hem och skulle byta om, slängde ett öga på termometern igen och visade +0,3 grader. Men den gosade nog fint i solen för att göra mig glada. 


Nu mummsar jag på geléhjärtan i UF-rummet och väntar på att Cayenne ska säga "Nej, undra om vi ska ha lite kaffe". 




TAKE CARE


image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0