Blixtar och dunder

Tänker tillbaka på gårdagen och ler. Drog till Gullängen på fotboll och kikade på heta killar som sprang sig svettiga i regnet. Skrattade långa goda skratt med folket runt och kring, härliga människor! Åkte sedan hem för att sätta upp håret i hästsvans och gå ner på Selins och käka en matbit med min man. Vi hann inte ner på restaurangen innan vi fick sällskap av grapparna. Öl, vin och ännu mer härliga skratt. Sen tog jag hem min fina vän, Maja, för lite "förfest". Dunkade Uggla och gick sedan under paraplyt Allegatan ner till Josef, och det blixtrade och dundrade runt oss. Stod på balkongen och såg hur Vansbro slocknade. Sedan satt vi fart mot skogen. Ut i mörkret bland träden där vi till sist hittade en stuga med människor som vi tyckte om, körde ordlekar och pratade om livet efter döden. En sjukt mysig och trevlig stugfest, mitt i natten en simpel lördagkväll ! Tack fina fina vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0