Fredagen den 13:e

Sitter i soffan och snurrar på glaset med rödvin som börjar göra sin verkan i kroppen. Grabbarna trillar in med ölen, alla lika glada. Snart drar de vidare och jag känner mig glad att få stanna kvar i soffan i mina mjukisbyxor och snurra på vinglaset till en läskig film. Blev bjudna på mat, fin middag, på Selins av mamma och Mats och kvällen blev för mig fulländad. I morgon vankas jobb, barnvakts uppdrag och chaffiskörning. Det är 14 dagar fulla med arbete innan nästa helg som ledigt. Efter det, drykt en månad och jag kommer förmodligen få min första helt lediga vecka från skola och jobb sedan jag gick ut nian. Kanske blir det mer än så. Det visar sig. Men det gör mig ingenting att känna på det ett tag också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0