Måndag

Som om ingenting har hänt. Som allting var som förut så börjar jag mitt första inlägg på en månad med rubriken "måndag".

Jag har precis käkat upp halva min matlåda med äkta potatismos och lax. Det är min första dag på jobbet för resten av sommaren. Om två veckor är jag ledig för att återigen bara ha det så jävla sjukt roligt som jag haft varje dag de senare tre veckorna.
Men innan det är jag i verkligheten igen. Jag trivs här. Men just idag känner jag mig något bitter. Otrevlig kunder är det värsta jag vet. Och det värsta är att när de går över gränsen kan jag bli lika tillbaka.
Sen finns det oerhört trevliga kunder som istället luktar gammal skrubb, fiskehamn eller med en andedräkt som ger mitt ansikte en grönaktig färg och får mig vilja dyka ner bakom disken.


Drömmer fram till eftermiddagsfika på Håkis med familjen där vi lite lätt firar min älskade lillebror som Tamme fan inte heller i år blir 18. Nu får han fanemig skynda på.


Jag har så mycket bilder att ni förmodligen inte kommer orka titta igenom allihop när jag lägger opp dem. Men de kommer snart att explodera av dem här.
Har ju varit i Grekland, varit på Bal, haft studentvecka och tagit STUDENTEN för sjutton gubbar. Livet på en pinne skulle jag kalla det. Helt otroligt underbart!


P.s Det finns såklart oerhört trevliga kunder som inte luktar någonting eller rätt så gott också .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0