Montrar, svett och skratt


Ligger just i denna stund och bresar med benen i soffan, inlindad min lamullsfilt och smuttar på ett glas vin, helt ensam.
Vad har jag gjort för att förtjäna det? Ingenting. Jag ville ha ett glas och tog mig ett.
Eller jo, banne mig jag förtjänar det!

Kom för en stund sen hem från Vackra fridfulla Snöån. Har varit på middag med några norrmän och en hög med Estländare. Samma gäng som vi besökte i Tallinn i Februari. Det var oerhört trevligt. Fantastiska Emelie sjöng under maten, dörren stod öppen, den svala luften strömmade in och solen sjönk sakta ner bortom golfbanan. Poetiskt.
Och ack så underbart. Så lycklig och glad man blir av det lilla. Det har verkligen varit vårvärme idag.

Medan jag nu ligger här och njuter är det fortfarande full fart i skolan med presentationer och förberedelser inför morgondagen - Dalamästerskap i Ung företagsamhet! Vi tävlar tyvärr inte om den titeln. Vilket förklarar varför jag ligger här såklart.
Men vi har våra bästa från skolan som representerar det. Hoppas innerligt att någon av våra favoriter kammar hem det, så vi får åka och stötta dem på SM i Stockholm i sommar!


Men även vi kommer såklart delta på DM i Falun i morgon. Vi tävlar om andra titlar men framför allt för att få sälja våra smycken.
Vi har målat monter. Fixar, klippt och klistrat åt olika håll med allt möjligt och lite till.
Jag tvivlar stark på att vi ens har med oss hälften när vi drar iväg kl 06.13 i morgonbitti :-)
Men efter att nu druckit ett glas vin känner jag ingen större oro för det, det ordnar sig alltid och det kommer bli så Jäävla roligt.


Ska nu fortsätta njuta och låta puckona i Big Brother-huset få mig att skratta gott mina sista vakna minuter ikväll.


TAKE CARE!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0