Sleep mode


Lik man far kan jag sova när som helst, hur som helst och vart som helst.
Brukar aldrig vara några problem. Slog ihop boken, släkte lampan och sov redan i luften påväg ner mot kudden.

Sen kom min man hem från jobbet ..
Jag tyckte mig höra honom säga någonting om öl, tv-spel och Skinnet. Fick en puss i pannan och sen var han borta, igen.
Men det var nog för att min kropp också skulle vakna. Bytte till det svalare täcken men fortfarande för hett, kudden blev oerhört knölig, magen talade om att det blev nog en pizzabit för mycket hos Sören och jag börjar notera droppljud från kranen i köket. (har du väl hört det kommer du aldrig kunna tänka bort det.)

Så här ligger jag nu efter en och en halv timme, klarvaken. Jag har testat allt. Försökt lura mig själv till sömns, spikmattan, ett glas mjölk, räknat 213 får, kissat, vände på kudden och gör nu det sista man ska göra för att INTE kunna somna - klicka på telefon i mörkret.

Så eftersom situationen är som den är kan jag ju istället tala om hur positivt inställd jag är på framtiden nu. I allafall fram till den 1 september. Med framtiden fram till då talar jag alltså om jobb. Min ekonomiska krissituation har börjat ordna upp sig.
Mitt psyke klarar inte mer nu, jag måste ha jobb, jag måste ha pengar. SÅ MINA VÄNNER, - Jag är tillbaka på Restaurang Selin's! Score

Sen tar jag studenten! Börjar på Handelsbanken veckan efter. Ska jobba som ett svin, åka på Peace&Love, jobba ännu mer, spara och sen drar jag och min älskade man till Thailand i vinter. Nice, huh?! - Hell yeah!
Fantastisk.



Nu ska jag testa den gamla metoden att räkna får igen. Har jag inte slocknat till 02.30 blir det att nattdopp i badkaret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0